Idag är en turdag

Tjolahopp i lingonskogen

Idag är det äntligen fredag och en dag kvar till lördagsgodiset.
Tänk om mamma eller pappa skulle komma med frukt och bär istället för godis. Det skulle ju inte alls vara samma sak. Frukt och bär får gälla alla andra dagar utom lördagar, håller ni inte med.
facebook så vet jag att Gott och blandat har lite tävlingar om du är sugen på att vinna lite godis. Jag är ett stort fan. Bli det ni med (om ni får för föräldrarna förstås). Du glömmer väl inte att spana in mig på Sydpoolens facebooksida också. Jag vill ha mycket kompisar att busa med.

Idag är det inte vilket fredag som helst. Det är fredag den 13:e. Fast jag, Pigge Pingvin, kan inte riktigt hålla med om att det skall vara en otursdag. En av mina kompisar här fyller år den 13:e och för henne måste ju denna dag vara en superkul dag! Jag tycker att vi allihop skall gå lite mot strömmen och tycka tvärtom och låta denna dagen bli en LYCKODAG!

Lycka är att få dans och le


Kolla här - Det är som jag alltid har sagt. Träning ger färdighet!
http://lt.se/kulturnoje/ung/1.635415-med-traning-kommer-tricken


Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0