Pigges Julklappstips nr 1

Gomorron alla piggediggare

Såhär flera veckor före julen kommer jag, Pigge Pingvin, med ett första (och bästa) julklappstipset!
PRESENTKORT till häftiga bad med vågor, strömkanal, rutschbanor och mycket mycket mer till äventyrsbadet Sydpoolen. Sydpoolen är min favorit över allt annat....det är ju mitt hem som jag älskar från botten av mitt hjärta. Just nu så håller mina kompisar på att göra om presentkortet så att de ska bli snygga och läckra. Jag brukar alltid få vara med på ett hörn på alla våra trycksaker för mina kompisar tycker att jag syns så bra, men denna gång fick jag nobben. Lite ledsen men jag har ändå lyckats klämma in mig i Sydpoolens logga och där kan de aldrig ta bort mig...ha!




Jag har kommit på att jag är en väldigt intelligent pingvin. Min avlägsna kusin Pingu (som ni säkert känner igen från teve...jag vill också synas i teve!) han kan inte prata ordentligt....jag kan ju skriva och fixa med bilder här på bloggen och ge massa tips till mina kompisar här i Sydpoolen. Men en liten svaghet har jag förstås....när alla busiga barn kommer och ska krama och skoja med mig blir jag jätteblyg. Kramas och busas kan jag men just när jag ska prata så blir det lixsom inget som kommer. Hela strupen bara knyter sig och jag får inte ut ett ljud. Det är något att träna på...för kommer ni ihåg vad jag skrev för några dagar sen....Träning ger ju färdighet. http://piggepirat.blogg.se/2009/november/idag-ar-en-turdag.html

Pigg pigg!!

Kommentarer
Postat av: olatidman

härligt

2009-11-19 @ 10:32:49
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0