Pigges Julklappstips nr 2

Gooooomåndag på er allihop

Vilken härlig lördag vi hade nu i helgen. Solen sken och fåglarna kvittrade (tja...det kanske var jag som inbillade mig det). Så här såg det ut i stan Södertälje när solen dök upp.
http://lt.se/nyheter/1.649379-solen-visade-sig-over-stan

Det var lite busiga barn här som busade ikapp med mig, Pigge Pingvin, i äventyrsbadet Sydpoolen. Det är ganska många som aldrig har varit här tidigare som kommer på besök och det tycker jag är jättekul. Om du har någon kompis som vill bada och plaska någonstans så ta med honom hit till Sydpoolen vettja. Då kan ni busa en massa i äventyrsbadets vågor och åka rutschbana. Man får inte åka i "tåg" i de stora rutschbanorna men i lilla Pigges Lagun går det bra...titta här ska ni få se.

Jag tillsammans med busig kompis


Pigges Lagun börjar bli lite till åren...det är från min gamla pappas tid. Men vad jag har hört så kommer det kanske, kanske (om jag håller labbarna riktigt hårt) komma en ny Pigges Lagun. Då får jag nog ta och döpa om den till ett häftigare namn. Jag kanske efterlyser en tävling om bästa namnet. Återkommer om det om min dröm blir sanning.

Det är världens bästa julklapp att ge någon man tycker om ett äventyrsbad, så detta är mitt julklappstips nr 2 till alla blötdjur. På www.greatdays.se kan ni också hitta en massa skojsiga julklappstips för även om spikmattan är årets julklapp så tycker jag att förra årets julklapp (en upplevelse!) är den bästa julklappen ever.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0