God, nyttig mat

Mumsfilibaba säger jag bara!

Vi här på Sydpoolen har fått en helt fantastisk restaurang till oss - en trappa upp från det stora äventyrsbadet. Koh Siam Thai heter den och denna vecka har de sänkt priset! OCH börjat med sushibuffé och ni anar inte hur GOTT det är.
Självklart har jag, Pigge Pingvin, fastnat för sushin eftersom min favorit är just fisk, men jag har smakat lite
av allt det andra också och det var ju jättegott det med.
Så kom hit och testa du med. Just nu kostar det bara 69:- och då får man till och med en godisbit efter maten.

Det smaskas en hel del här nu och för restaurangen går det bara bättre och bättre. Förhoppningsvis kommer jag tillsammans med alla min kamrater här på Sydpoolen att öppna upp vår just nu väldigt "vuxna" avdelning - relaxavdelningen - för alla barn. Men det kommer inte bli en stoj och stim avdelning för det utan meningen är att alla familjer som kommer hit skall kunna äta goooo restaurangmat i lugn och ro och utan att byta om. Så JAPP, meningen är att ni skall sitta i badkläder och äta. Visst låter det som en bra idé!?

Jag, Pigge, tillsammans med en vuxen kompis på relaxavdelningen


relaxavdelningen finns också en bubbelpool (där du bara kan ta det lugnt), en kill- och tjejavdelning med bastu. I båda avdelningarna finns en vanlig bastu samt en med eukalyptusdoft. Om jag, Pigge Pingvin, får välja så väljer jag den med doft för den har inbyggd ånga som pyser ut då och då. Det är häftigt när det väser till när man sitter därinne.
Jag säger till när alla planer är klara för att öppna, men jag har lite inside information om att det blir när Sydpoolen fyller 20 år. Så vi får väl se :).

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0