Huvudstaden fick finbesök av kramgo pingvin!

Hej svejs igen!

Nu fick jag alla fina bilder och filmer från min tripp till Stockholm igår. Det var en spännande dag!
Jag har aldrig åkt pendeltåg förut, bara buss en gång när jag skulle på basketmatch. Det var jättekul! Jag och mina vänner spatserade runt i gamla stan (där vi råkade träffa på min vän Staffan som är VD för Sydpoolen), dansade till gatumusikanter, kramades med folk på Plattan och såg på slottet där kungen bor.
Vi har verkligen en vacker huvudstad!

Slottet var verkligen stort.


Om du bor i Stockholm ska du veta att det inte alls är långt att åka till mitt hem Sydpoolen och hälsa på. Pendeltåget från Stockholms Central tar bara 45 min till Södertälje Centrum och därifrån kan man faktiskt gå. Det tar bara 5 min, högst! Om man inte orkar gå så går det faktiskt bussar också.


Hm, vilket tåg ska man åka med?


Mera bilder och filmer från mina äventyr kommer att komma upp på Facebook och YouTube snart!
Men redan nu finns lite smått och gott som jag tycker du ska kolla in.

Pigg Pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0