Festivalsommar!!

Hej hopp mina kära vänner!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har haft fullt upp med att ligga och dra mig i solen på gräsmattan utanför Sydpoolen.
När det är fint väder är det mycket folk som drar sig till den ganska nya, fina skejtboardparken som finns här utanför Sydpoolen i Södertälje. Det ser ju kanonkul ut
men verkar också vara ganska svårt... De är himla duktiga och modiga som vågar!


Skööönt att sola på vår gräsmatta!



Till sommarn hör ju vissa saker. Som glass, bad (såklart!!), utomhuslekar, grillfester, mygg, camping, jordgubbar och en massa annat! Vad tycker du är riktigt somrigt?
Som ni kanske har förstått tycker jag mycket om musik. Och det hör väl ändå till sommaren?! (kanske till alla andra årstider också). I dag är det semifinal i Melodifestivalen och självklart hejar jag en massa på svenska bidraget! Vore så kul om vi kom med till på Lördag! Ska titta på Lördag vilket fall som helt, har bokat upp en helkväll med mina piratkompisar. Läs med om Melodifestivalen här.

Södertälje ska också ha lite musikfestivaler i sommar. Mina vänner kan inte sluta prata om Pretzeltown (svårt att säga.. betyder viss Kringelstan). Det är en gratisfestival som har hållts i badparken ett par år nu och är visst riktigt poppis! Gå in på deras hemsida för det har visst redan börjat bokats band för sommarn. Sedan blir det mer gratismusik när de är Kringelfestival i stan. Har hört att bland annat Darin, Brolle och Timotej kommer. Wow, vilken kanonsommar! Glöm inte att komma och hälsa på mig mellan spelningarna, Sydpoolen ligger ju centralt och bra.


I sommar kan man ju, som jag redan berättat, (jaaaa, jag är lite tjatig) komma hit på summercamp eller sommarsimkola. Har fortfarande en del platser kvar så passa på!

Nu ska jag bli lite bättre på att skriva inlägg, jag looovar!
Pigg Pigg!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0