Pigges Julklappstips nr 7

Glögg, kaffe och pepparkaka!

Nu på söndag 20 december är det sista advent eller jag, Pigge Pingvin, kanske skall skriva 4:e advent.
Det är sista chansen för alla badsugna att få i sig lite pepparkakor och glögg här i äventyrsbadet Sydpoolen. Om mamma och pappa vill så finns det kaffe att dricka, fast det tycker jag smakar blä :).

Snart är det JULAFTON!
Vi tar bort en dag ytterligare i vår nedräkning och nu är det bara en, två, tre, fyra, fem, sex dagar kvar till Julafton! Åh så spännande. Om du inte vet vad du skall köpa för julklappar så finns det massor av bra klappar här i Sydpoolen och de är inte så dyra. Mina poolare här har precis fått in nya fina vattenflaskor och de kostar bara 25:- och det är ju en jättebra present. Alla behöver vi vatten - båda att dricka och att bada i.
Lilla nyckelringen kostar också 25:-
- den är min favorit för den är så gullig och mjuk.

Pigges nya snygga coola vattenflaska - för både stora och små


Julafton och Juldagen är äventyrsbadet Sydpoolen stängt men jag kommer ha lite pingvinkompisar här och min pingvinsläkt så om det lyser i äventyrsbadet är det "bara" lilla jag Pigge Pingvin som härjar runt.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0