Duktiga simmare

Hej alla glada!

Det har verkligen varit en regnig sommar. I helgen åskade det också och min nya ekorrekompis blev nog lite rädd. Men inte jag, jag tycker det bara är mysigt. I alla fall så länge jag är inne i mitt Äventyrsbad.


Snart är det höst igen. Det tycker jag är lite tråkigt för då kan man inte vara ute i mitt Piratland och leka. Därför gäller det att passa på att hoppa i hoppborgarna och åka elbilar nu när det är sommar. Men när hösten kommer händer det också en massa roligt hos mig på Sydpoolen. Vattengympa, gruppträningspass, barngympa och simskolor. Kul va?


Det är jättekul att bada!


På tal om simskolor så läste jag i tidningen idag att 15-åriga Sarah Sjöström slog världsrekord på 100 meter fjärilssim igår. Wow, vad duktigt! Du kan läsa mera om det här. Jag har också fått veta att några simmare från Södertälje SimSällskap simmade jättebra i Ungdoms SM i Malmö för en vecka sedan. Det blev ett silver på 100 meter bröstsim och flera fjärdeplatser. Bra jobbat!


Nu ska jag hoppa i poolen och simma lite så att jag blir lika duktig.

Pigg Pigg!!     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0