Assyriska och solhälsning

Mors galosch

Jag, Pigge Pingvin, i äventyrsbadet Sydpoolen, glömde ju säga en sak i fredags....
Fotbollslaget Assyriska (ni vet) var här i Sydpoolen förra veckan för att koppla av efter deras häftiga vinst mot storlaget Djurgården.

http://fotballfruen.blogspot.com/2009/11/stela-spelare-solhalsade.html


Tyvärr så blev det ju förlust i helgen men de kommer igen, var så säkra. Jag och hela Sydpoolen tror på vårt Södertäljelag.

Helgen har annars varit jätterolig. Jag har gjort det jag brukar göra - busat i äventyrsbadets skvalpande vågor och svischat ner för Sydpoolens roliga rutschbanor.
Det börjar ju lacka för jul snart också och då kommer jag tipsa om lite roliga julklappstips och julaktiviteter. Som pingvin är julen och vintern den bästa tiden på året. För det första så kommer det extra mycket barn hit som jag kan busa med och så finns det extra mycket sill i affärerna (jag älskar sill).
Sedan får jag använda min egna snygga jultomeluva som jag har, så jag kommer bli Sydpoolens alldeles egna tomte (jag har frågat den riktiga tomten och det var ok för honom :) ).
Så detta lilla märke kommer ni se mycket av här i Sydpoolen.
 
Sydpoolens egna lilla julmärke




Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0