Buuuskul med Halloween!

Buuu!
Du blev inte rädd va? Det är bara jag, Pigge Pingvin som håller på att komma i Halloweenstämning. Vi pingviner brukar inte fira Halloween annars. Men eftersom att jag har så många goa kompisar som tycker det är kul så har jag lovat att ha riktig fest i år. Ni har väl redan hört om discopartyt i vårt äventyrsbad på lördag? Men redan nu har vi börjat fira. Ballonger, barngympa, flytflakslekar och tipspromenad. Tänk vad kul! Jag tycker att frågorna på tipspromenaden är ganska svåra. Men du kanske är klokare än vad jag är. Kom och testa!


När det är Halloween ska man klä ut sig. Wow, vad jag ser fram emot att se en massa utspökade barn. Vad ska du klä ut dig till? Man kan ju vara precis vad som helst som till exempel häxa, spöke, vampyr eller varför inte en pingvin? Man måste ju inte vara något läskigt. Om jag hade hittat en maskeraddräkt som passade min pingvinkropp skulle jag klä ut mig till något som är mysigt att krama som en nallebjörn. För jag älskar att kramas!

Fantomen var och hälsade på oss i sommar. Du kan kanske klä ut dig till honom?


Så kom nu på lördag i din finaste Halloweendräkt och kramas med mig på Sydpoolen.

 Pigg Pigg!!

PS. Ni måste gå in här och kolla in olika spökpyssel som ni kan ha kul med nu när det är höstlov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0