Vattendisco

Gomorron på er alla glada Pigge fans

Nu har ni inte hört från mig på två hela dagar så ni undar säkert vad jag har tagit vägen.
Det är ingen fara! Jag, Pigge Pingvin, är här i mitt hem Sydpoolen men har varit lite krasslig och blivit ompysslad av alla vänner. De har kommit med te och varma mackor med sill på, en favorit, och verkligen tagit hand om mig. Tack alla snälla vänner som tagit hand om mig!

Nu är jag glad och pigg och står på benen igen och laddar inför det kommande höstlovet som är v. 44.
I måndags skrev jag om att det blir en liten men viktig present till alla som kommer hit och badar. Det är jag, Pigge Pingvin, i form av en liten reflex.
Nu i höstmörkret så kan det vara extra bra att ha på sig så att du syns ordenligt när du är utomhus.

Lördag den 31 oktober skall ni lägga på minnet!
Då har jag och mina coola kompisar planerat ett vattendisco i äventyrsbadet.
Temat för dagen är ju Halloween så fr de barn som vill klä ut sig och besöka Sydpoolen kanske, kanske det väntar en överraskning på.
Det börjar redan kl. 14.00 så det gäller att vara ute i god tid. Då blir det bra musik, en galen konferencier och en massa lampor som lyser och blinkar i vattnet. Restaurang Koh Siam Thai - som fick bra omdöme från Södertäljes egna lokala tidning LT - kommer servera buffé i restaurangen mellan kl. 11.00 - 18.00 för endast 69:-! Mycket prisvärt om jag får säga det själv.



Det händer en hel del annat också men vad det är kommer jag inte avslöja riktigt än.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0