Pigge i Sydpoolen är tillbaka

Hej på er alla Piggefans

Tjoho!
Nu är jag, Pigge Pingvin, tillbaka med nya krafter efter en jättehärlig jul. Jag har badat en massa! Har ni också gjort det? Jag har haft så häftigt här i äventyrsbadet Sydpoolen i Södertälje. Även fast kylan har varit underbar för mig som pingvin så har det varit skönt att bara skutta in och sätta sig i bastun. Jag måste vara en av få pingviner som tycker om bastu, men så är jag ju bortskämd med allt pooligt och cooligt här i Sydpoolen.

Det har varit massor av badsugna barn här och badat. Det har bl.a. varit piratteater i äventyrsbadet nu under julen. Vi kallar pjäsen för "DEN ITUSÅGADE SKATTKARTAN". Kl. 11 samt kl. 14 spelas pjäsen på äventyrsbadet strandkant. Däremellan är det bad, bus och skattletning. Det är en jättehäftig pjäs som Sydpoolen kommer att köra på lördagar och söndagar ett tag framöver. Så tjata lite extra på mamma och pappa att ni vill komma hit och bada och se på teater.



Jag, Pigge Pingvin, har också hört att det är något stort på gång här i Sydpoolen.
Det har nämligen så att de har satt upp en massa häftiga discolampor i hela äventyrsbadet. När jag frågade vad som var på gång så fick jag höra något om Tropiska veckor i Sydpoolen och hemestra hemma i Sverige.
På sportlovet som är v. 9 skulle det tydligen bli ett jättestort kalas torsdag till söndag, så håll ögonen öppna. Jag tror att det kan bli världens grej!

Stora Piggekramar!

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0