Löningstime

Tjata, tjata, tjata...

Idag är det hög tid att "tjata" lite extra på dina föräldrar.
Jag, Pigge Pingvin, kommer ju att öppna mitt Pigges Piratland vid äventyrsbadet Sydpoolen för sista gången denna sommar nu i helgen 29 - 30 augusti.  Så det är klart ni måste komma och hälsa på mig då!
Och eftersom det är så att mamma och pappa kanske har fått lön denna vecka så kanske, kanske de böjer sig och vill komma hit de med. Det finns ju faktiskt en hel del roligt för dem också att göra här.

Här finns också en hel del skoj att köpa i Sydpoolens lilla shop. Vi har simglasögon (även för vuxna föräldrar), badmössor (som är jättebra att ha om du skall simma crawl), shampoo/balsam, coola badkläder och mycket mer.
Bland andra skojiga saker kan du även köpa mig, Pigge Pingvin, fast då är jag lite mindre i form av en nyckelring. Jag älskar mina nyckelringar (som jag säljer för 25 kr)! De är lika mig fast i miniformat - lika gulliga och mjuka.

Hoppas vi syns ute i helgen och hoppas att det blir jätteskönt väder. Glöm inte att säga till redan nu att du vill hit och hälsa på...ni vet föräldrar. De måste ju planera i förväg för att kunna göra något överhuvudtaget.

Två små blötdjur duschar i Sydpoolens fotduschar


Pigg pigg!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0