Festivaltokiga tokstan

Hej hopp på er alla glada badare

Igår var det massor av barn här och badade med sina föräldrar. Igår var också dagen då alla Sydpoolens kurser började och det var full action i entrén.  Även i äventyrsbadet var det full rulle.
Idag är det också en massa besökare här - det är jättekul för mig, Pigge Pirat, så slipper jag känna mig ensam.

Snart kommer jag att ta bort min piratutstyrsel som jag haft på mig hela sommaren. Det är ju p.g.a. att jag har stängt mitt Piratland för sommaren. Jag kommer hålla till i Sydpoolens äventyrsbad på helgerna mest om ni vill träffa mig. Jag har haft så roligt hela sommaren så nu är det dags att vila och ta igen sig lite. Min chef har sagt att jag får ledigt på vardagarna för att vara extra pigg och glad på helgerna när det är som mest badsugna barn här att busa med.

Massor av kompisar plumsar i Sydpoolens äventyrsbad i vågorna


Har ni förresten hört att det är en massa festivaler på gång i tokstan Södertälje.
Åh så roligt tycker jag

Fast det har råkat bli något av en festivalkamp här i stan.
Tre festivaler går av stampeln i helgen
1. Pretzel Town festival (ingår i Kringelfestivalen)
2. Kringelfestivalen

3. Stagedive day out i Nykvarn Folkets park.

Det kommer nog bli jättekul.
Jag är lite sugen på Bo Kaspers Orkester som är några av mina favoriter.
Kolla lite mer här. Basisten Michael kommer ju från Södertälje!

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0