Sol, vind och vatten

Goooomoooorrrrooon alla barn

Hoppas det går riktigt, riktigt bra för er i skolan den här veckan. Jag har märkt att det inte alls är så många barn härSydpoolen längre och hälsar på mig. Jag, Pigge Pingvin, visste först inte varför - jag trodde nästan att barnen hade blivit ledsna på mig och inte ville komma hit - men då berättade mina kompisar här att skolan börjar ju denna vecka!
Vilken tur att det inte var som jag trodde!
Nu får ni komma och hälsa på mig på helgerna istället, eller så bokar ni in er på någon häftig simkurs på eftermiddagarna. Då kanske vi stöter på varandra iaf. Sydpoolen har också crawlkurser för alla föräldrar om ni hör några som är intresserade. Lärarna är jättebra!

Det verkar ju också som att - lagom till skoldax - sommaren kommit tillbaka en liten sväng. Både idag och igår har det varit sol, lite vind och självklart en massa vatten här hos oss på Sydpoolen.
Om ni vill kan ni tipsa er idrottslärare att ni vill komma och bada här med hela skolklassenSydpoolen.
Det finns ju en hel del skoj att göra här + en massa nyttiga saker att lära sig. Det finns bl.a. ett isflak där ni kan träna isvett och livräddningsdockor samt bojjar. Börja tjaja redan idag :).

En liten cool simmare tillsammans med sin mamma i Sydpoolens terapibassäng


Är det någon mer än jag som följer friidrotten varje dag?
Vilket lopp han gjorde igår - Usain Bolt. Han är nog min nya idol. Det känns som han springer snabbare än vinden.
Här kan ni läsa mer om vad han gjorde igår. Riktigt häftigt är det.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0