Gå inte ut i kylan med blöta fjädrar...

Brrrr!!!
Vad kallt det är ute idag! Jag var så sugen på att gå ut och åka pulka idag men man fryser ju fjädrarna av sig! Det blir till att doppa sig i bubbelpoolen istället. Sen gäller det att torka ordentligt innan man går ut. Mamma Pingvin sa alltid att om man går ut i kylan med blöta fjädrar så bli man sjuk. Och mammor har väl alltid rätt? Bäst att lyda!
Här på Sydpoolen har det julstökats och bökats såhär 2 dagar innan julafton. Wow, bara två dagar kvar innan tomten kommer! Eftersom att min pingvinfamilj (bland annat mammsen) kommer på besök har jag städat och pyntat lite extra.


Julgranen är klädd och klar. Visst blev den fin?


Jag såg på TV häromdagen. Jag brukar inte titta så mycket annars men jag hade hört talas om att en annan fågel hade ett julprogram. Tänk vad fundersam jag blev när jag såg att hon inte alls var en fågel, fast hon heter Anna Anka. Knasigt va? Jag heter ju Pigge Pingvin och det är för att jag faktiskt är en pingvin! Fuskis Anka har i alla fall en julkalender på aftonbladet som du kan gå in och titta på här om du vill.
Julafton ska jag titta på en riktig Anka på TV. Kan du gissa vem? Jo, Kalle Anka såklart!! Han är så rolig.

Glöm inte bort att komma och hälsa på mig nu när ni har jullov. Vi har ju lite andra öppettider. Gå in på www.sydpoolen.se för att se dem eller ring till de snälla tjejerna i receptionen och fråga. Deras telefonnummer är 08 554 428 00.


Merry christmas, joyeux noël, feliz navidad, fröhliche weihnachten, buon natale, vrolijk kerstfeest, hyvää joulua!
(Det är God Jul på en massa olika språk. Fråga mig inte vilka. Jag kan bara svenska och pingvinska)

Pigg Pigg!!

PS.Det är inte försent att köpa julklappar till nära och kära. Du har väl inte missat mina tokbra julklappstips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0