Goood Jul önskar Pigge

God Jul bästa Piggefans ute i vårt avlånga land

Nu är det bara EN dag kvar tills den stora dopparedagen!
Jag, Pigge Pingvin, tänkte bara vara ledig ledig ledig och busa och bada med hela tjocka Pingvinsläkten.

Men jag försöker också tänka på alla de som kanske inte har så många att fira julafton med - och som kanske inte har något hem. Kan ni tänka er att inte ha någon egen skön säng att krypa ner i när man är trött. Vi allihop måste hjälpa till för att de skall komma upp på fötter (som man brukar säga).
Här kan du läsa mer om vad du kan göra för att underlätta för dem som har det svårt.



Har ni förresten hört att det skall bli ännu mer snö!
Det är här den bästa julafton på länge. Det blir ju lite struligt för mamma och pappa om de skall ut och köra i trafiken, så mitt Piggeråd är att försöka strunta i bilen och bussen om det går och gå istället. Det är ju jätteskönt och så blir man sådär fint röd om mulen - precis som Rudolf i den kända julsången.
Här kan du läsa mer om helgen väder

Vet ni vad jag skall göra nu?
Nu skall jag och Mamma Pingvin och Pappa Pingvin och alla Pingvinkusiner och kompisar fira jul i en massa dagar, och då kommer inte jag att hinna med att blogga. Trist eller hur!
Alla mysigt tjocka släktingar kommer hit till äventyrsbadet Sydpoolen och skall bada och äta sill och kanske dricka ett och annat glas julmust. Sockrigt är det men himla himla gott.

GOOOOOD JUUUUUUL önskar Pigge Pingvin och alla i äventyrsbadet Sydpoolen

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0