Nedräkningen börjar!

Nu är det jul igen och nu är det jul igen!!

Det är nästan bara en vecka kvar till Julafton. Tänk vad tiden går snabbt och jag längtar jättemycket!
Hoppas att Tomten hittar hit till mig på Sydpoolen. Jag kanske skulle ha skickat med en karta med min önskelista. Förståss har han ju magiska renar och om någon hittar så är det ju en magisk ren. Det vet jag! Jag har aldrig träffat en magisk ren som flygit vilse.

Jag håller på och julpysslar och pyntar för fullt. Men det är lite svårt för mig att pillra och klippa med mina vingar så jag har fått mycket hjälp. Och det är ju mycket roligare att pyssla tillsammans! Vi har gjort jättefina pappersstjärnor som man kan hänga i julgranen eller fönstret.Vi tänkte att det vore ju en kul grej att leka med när man är här på barnpassningen. Annars om du vill testa göra egna finns det en bra beskrivning här.


Visst blev de fina?
 

Jag hittade också en annan bra sida med pyssel och pynt som du kan göra alldeles själv. Man kan göra jätteskojsiga struttomtar bland annat. Det måste jag testa! Kolla in Unga Fakta.

Julpyntat och mysigt i badet!


Nu ska jag ut i snön och leka. Denna gång ska jag komma ihåg mössan.

Pigg Pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0