Pigge dyker i Maren

Tuff tuff på er!

Jag, Pigge Pingvin, är så glad så glad för att det fortfarande är lite vitt ute. Då börjar jag tänka på mitt ursprungshem iskalla Sydpolen. Fast jag måste erkänna att jag börjar bli ganska bekväm med det varma klimatet som äventyrsbadet Sydpoolen erbjuder året om. om ni huttrar och känner er frusna så pusha på mamma och pappa eller mormor och morfar eller farmor och farfar att ni vill komma o bada. Om de tvekar kan ni säga att det alltid finns något skoj att göra här i Sydpoolen för alla åldrar. Om ni kommer på en söndag nu i december så kan ni också passa på att krama mig för då är jag i badet och busar. Tjoho!

Idag 3 december (oj så snabbt tiden går) så kommer ett antal tuffa dykare att hoppa ner i Södertäljes vatten i Maren. Det kallas för DIVERS NIGHT För min del låter det väldans kallt (har börjat bli en bekväm pingvin). Jag skrev i rubriken att jag ska dyka men det är inte riktigt sant....jag överlämnar dykandet till de stencoola dykarna istället och dyker i vattnet här i Sydpoolen istället.
Om ni vill följa med och kolla så hoppar de i vattnet allihop kl. 20.09!.....sharp! Precis vid McDonalds restaurangen håller de till. Om vi har tur så hamnar de tuffa dykarna i tidningarna - jag själv börjar bli en riktigt linslus.


Jag som jultomte (har frågat riktiga tomten om lov att låna hans mössa)


Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0