Pigge i snön

Nu har äntligen min favorittid kommit hit och den är här för att stanna!

För visst är det kul med SNÖ!
Det finns så mycket skoj man kan göra - bygga snögubbe, göra snöbollar, bygga kojjor i snötunga buskar, åka skidor, åka kälke, åka snowracer och snowboard, bygga snölyktor och sätta ljus i och massor mer. Har ni några fler idéer så maila dem till mig på [email protected].

Känner ni igen denna dikt - det är egentligen en liten gubbe som heter Viktor Rydberg som skrev den och den heter i orginal "Tomten" men mina busa kompisar här i äventyrsbadet Sydpoolen har gjort om den lite. Vad tycker ni? Jag skrattade högt när jag fick höra den första gången.

Pigges juldikt
Sydpoolens vatten är mjukt och varmt,
Pigge badar och busar.
När alla sover i hemmets säng,
är Pigge vaken och äter godispeng.

Sydpoolen ligger tyst och lugnt,
Pigge ut i snön går,
snön lyser vit på taken.
Endast Pigge är kall om baken.


Livet leker för Pigge Pingvin



Synd att jag glömde min jultomtemössa men här är jag med mössan på fast inomhus. Det blev lite tvärtom om hur man ska ha det men det struntar jag i :).

Pingvinjultomten Pigge


Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0