Pigges luciatåg

Lusselelle, lusselelle....

Imorse så hade jag, Pigge Pingvin, ett luciatåg runt Sydpoolens motionsbassäng och gissa hur gulligt det var. Tyvärr fick inte jag vara med (de tittade konstigt på mig när jag började sjunga) men det gick så bra att stå på kanten och bara titta. De var jätteduktiga och nog lite nervösa. Tänk er själva att stå och sjunga för en massa motionssimmare och gymmare i Sydpoolens tropiska luft. Det var säkert jättevarmt för dem. När de var klara så gav publiken dem en stor rungande applåd, och det var de verkligen värda.

Pigges luciatåg - världens gulligaste luciatåg?!


Det som jag dock är lite missnöjd med är kvalitén på bilderna. De känns som att de gett mig, Pigge Pingvin, någon liten kamera som legat och skräpat i något hörn rätt länge. Så det som står högst upp på min julklappsönskelista är en ny kamera. Den kommer jag använda jättemycket.

Förresten så är det nog det enda som står på min lista. Jag tycker inte att vi behöver så mycket grejjer runt omkring oss, för om vi tänker efter så finns det alldeles för mycket av allt just nu. Ni har väl inte missat att det är ett jättestort klimatmöte i Köpenhamn i Danmark just nu. Där pratar de om hur vi alla skall rädda miljön - och självklart vill jag göra rätt för mig och bidra med så mycket som möjligt. Mina kompisar Pingvinerna längst ner på jordgloben behöver sin is för att överleva. Om ni missade mitt blogginlägg om klimatet kan ni läsa det igen här

I helgen blir det full action här i Sydpoolen. NI HAR VÄL INTE MISSAT VAD SOM HÄNDER? Om ni känner att ni inte har helt stenkoll på vad som händer så dyk in på www.sydpoolen.se... där står ALLT!

Fira lite lucia nu ni med och ät en massa hembakade lussekatter och pepparkakor, så hörs vi igen på måndag.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0