Snöyra vid Sydpoolen

Jingelbells, jingelbells

Åh så kul med snö. Även fast det var kaos igår i trafiken så är det riktigt riktigt härligt just nu. Snön gnistrar, julgranarna hänger tunga och solen skiner. Jag, Pigge Pingvin, struntade lite i trafiken igår...jag var ju inte ute och åkte något...eller jo det var jag ju...fast jag åkte av bara den i Sydpoolens rutschbanor istället. Det är alltid jätteskoj!

Nu är det bara en, två, tre, fyra, fem dagar kvar till julafton! Tjo vad spännande.
Hoppas ni alla har varit snälla iår, så att ni får bra och ordentliga julklappar. Jag, Pigge Pingvin, tycker inte att det är så viktigt om man får några julklappar egentligen. Det är roligare att ge och det är därför som jag bjuder på pepparkaka, glögg och kaffe nu på söndag 20 december = 4:e advent. Så tjata lite extra på mamma eller pappa att ni önskar er ett äventyrsbad i julklapp och kom hit! Jag kanske slänger med en liten liten julklapp på köpet till alla som vill ha!

Hej svejs i snön :)


Alla ni som börjar bli lite kalla om näsan och vill bli varma - glöm inte bort att äventyrsbadet Sydpoolen finns här och väntar på er. Jag kan lova er tropisk värme varendaste dag.

Hoppas ni får lite lördagsgodis imorrn. Det hoppas jag iaf att jag får.

Pigg pigg!!

Kommentarer
Postat av: olatidman

trevlig helg:)

2009-12-18 @ 11:30:01
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0