Kan du simma?

Hej alla badsugna!


Jag, som är en pingvin, älskar att simma och dyka. Men det är viktigt att man lär sig hur man gör och därför har jag simskola för badsugna barn. Där får man tränar på att bland annat doppa sig, hoppa från kanten, simma bröst- och ryggsim. Även bebisar får komma och bada på mitt babysim.


I augusti startar det massor av roliga kurser för både vuxna och barn här hos mig på Sydpoolen. För vuxna har vi bra och roliga vattengympa- och simkurser. För barn kommer vi även ha barngympa, aerobics och showdans.


När man simmar eller gympar tränar man också kroppen och det är viktigt för att man ska vara frisk. Här hos mig på Sydpoolen har vi ett träningskort för alla som är 16 år eller äldre. Om man har ett sådant får man simma, träna på Nautilus gym och gå på roliga gruppträningar. Vi har jättebra instruktörer som håller i BodyPump, Spinning, Pilates, Vattengympa och massor av annat kul. I höst kommer även den glada Peter Rylander från barnprogrammet Amigo i TV och har Fys-pass på måndagar.

Peter från barnprogrammet Amigo.


På min hemsida kan du läsa mer om alla aktiviteter och kurser.

  


Det kommer att bli en jättekul höst!


Pigg Pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0