Mina Piratvänner

Hej hej!

Jag, Pigge Pirat, har haft en jätterolig helg. Massor av skojiga barn kom och hälsade på mig och mina Piratvänner även fast det regnade. När det regnar brukar vi gå in och leka i mitt egna äventyrsbad här på Sydpoolen. Där kan man åka rutschelkana och guppa i vågor som får det att kittla i magen.

Men idag skiner solen! Det tycker en glad pingvin som jag är jättekul. Jag och mina Piratvänner ska ut och busa i hoppborgarna i mitt Piratland. Jag hoppas att det kommer en massa glada barn och hälsar på. Piraterna är jättesnälla och de spelar Piratteater två gånger om dagen för alla barnen som är hos mig på Sydpoolen.


Mina Piratvänner busar i Piratlandet.




Ta med dig dina kompisar och kom och bada och lek med mig och Piraterna!

Pigg Pigg!!

PS. Jag såg att de hade skrivit om mitt hem Sydpoolen i tidningen Södermanlands Nyheter. Du kan gå in här och läsa om du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0