Underbara sommarlov

Underbara, underbara sommarlov

Idag har jag, Pigge Pirat, självklart mitt Piratland öppet och även hela stora äventyrsbadet Sydpoolen är öppet.
När jag tittar ut genom fönstret nu så ser jag att mina hjälpredor, Piraterna, redan har öppnat Piratlandet fast vi egentligen inte öppnar förrens kl. 9. Så det blir en liten bonus för alla badglada barn som kommer tidigt idag :).

Luras inte bara och tro att mitt Piratland har något att göra med Pirate Bay för det har det ju absolut inte. Pigges Piratland är ju utomhusskoj med en massa hoppborgar, plaskdamm och elbilar för barn 2 - 12 år.

Just nu har jag har en tävling tillsammans med Barnsemester.se. Genom att gå in hos dem och kika är det massor av glada familjer som har vunnit entré till Sydpoolen och Pigges Piratland. Vem vet! Det kanske kommer fler chanser senare i sommar?!
Jag blir så himla glad när det är mycket folk här hos mig. Det är jättetråkigt att vara ensam och jag brukar alltid bli lite nedstämd alla kvällar kl. 19, då jag stänger mitt Piratland och äventyrsbad.

Hoppas mamma och pappa har en riktigt bra semester. Semester är ju en tid då man bara skall slappa och vara ute i sommarsolen och äta god mat och förhoppningsvis få en massa god glass. Säg till dem att du skulle få en ännu roligare sommar om du fick komma och hälsa på mig.
Övertala dem med att "det finns allt på Sydpoolen", för det gör det ju.

- jag är här, Pigge Pirat med alla min piratkompisar
- det finns äventyrsbad med vågor, strömkanal, rutschbanor m.m.
- det finns Pigges Piratland utomhus med hoppborgar, plaskdamm, elbilar, piratteater, ansiktsmålning
- alla besökare får en liten present
- det finns kiosk som serverar sallad, korv, hamburgare, godis, glass m.m.. Det finns en restaurang men nu under sommaren har de semesterstängt. Annars serverar de urgod Thai Lunch Buffé för jättebra priser - speciellt för barn.
- det finns motionssimbassänger, bubbelpooler, bastu
- Nautilus Gym för träningssugna
- Sydpoolen SPA för alla som vill ha en skön behandling - massage, kurbad, scrub osv.

Sydpoolen är till för alla - liten som stor, smal som tjock, kort som lång.

Liten piratkompis på grönbete


Mer om allt detta kan du läsa på Sydpoolens hemsida - där hittar du mer bilder och annat kul.

Om ni vill skulle det även vara jättekul om ni ville prenumera på min blogg.
Det kan ni göra här. På det sättet kan ni följa mig och få mina nya inlägg varje gång som publicerar dem.
Kan inte bli bättre :).

Nej, nu måste jag smita iväg (är lite kissnödig).

Pigg pigg!!


PS. Glöm inte bort att du kan vinna en GRATIS entré till Sydpoolen genom att spela mitt häftiga Piratspel.
Gå in
här och kika.

Om du vill ha bättre koll på mig, Pigge Pirat, kan du ta hjälp av den här länken. Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0