Busa inne när det regnar

Idag är det fredag! Det tycker jag är jättemysigt. Äventyrsbadet har nyligen öppnat och jag hoppas att det kommer många badsugna barn och hälsar på mig och mina Piratvänner idag.

Jag har upptäckt att det har flyttat in en söt ekorre i mitt Piratland. Han kanske tycker att det är lika roligt med hoppborgar och elbilar som barnen och jag tycker.

En av mina busiga piratkompisar.


Det regnar ute idag igen. Det är tråkigt att man inte kan vara ute i Piratlandet då, men ibland kan det vara mysigt med regn. Jag tycker att ni ska komma och hälsa på mig, Pigge Pirat, och åka rutschkana och bubbla bubbelpool idag. Varje halvtimme är det vågor också. Det tycker jag är jättekul! När jag har badat i vågorna en hel dag brukar det kännas som om jag fortfarande guppar omkring där när jag ska sova på kvällen. Coolt va?


På kvällen, när Sydpoolen har stängt, kan man alltid se på en bra film. Det är mysigt att gosa i soffan med lite popcorn efter en hel dags busande. Den där nya Harry Potter filmen verkar jättespännande. Den ska kanske jag och Piraterna se någon dag. Här kan ni läsa mer om bra filmer man kan se en regnig kväll.


Nu är det dags för vågor igen! Hoppas vi syns där.


Pigg Pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0