Den hemliga skatten

Gomorron alla morronpigga barn!

Ännu en ny dag för mig, Pigge Pirat, och mitt Piratland som ligger i Sydpoolen i Södertälje.
Jag kom på en sak - det kanske inte är alla som vet vart mitt piratland ligger. Så därför har jag fixat en karta där man lätt ser hur man skall ta sig hit.

Vägen till Äventyrsbadet Sydpoolen i Södertälje

Påminn mamma och pappa i sommar att du vill komma och hälsa på mig - så får du en liten present av tjejerna i kundtjänst när ni kommer hit som tack.
Mig, Pigge Pirat, hittar du sen ute i Piratlandet och mig får du krama hur mycket du vill.

Idag kommer mina pirater att spela piratteater och denna gång så har de en extra skimrande skatt som de kanske, kanske, om man är snäll, delar med sig av. De har en hemlig skattgömma så jag tror inte att skatten någonsin kommer ta slut.

Tror ni att piraterna hittar skatten till slut?


Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0