Pigge Pirats Blogg!

Hejsan
Jag heter Pigge Pingvin och bor i äventyrsbadet och händelsernas hus Sydpoolen i Södertälje. Jag är deras söta maskot som går omkring och busar och kramas med alla barn.

Välkommen till mitt hoppborgsparadis!


Här finns det massa kul som äventyrsbad med vågor och rutschbanor, strömkanal och hopptorn. När ingen annan ser brukar jag hoppa och leka i äventyrsbadet, men säg inte det till min chef - han vet inte om det :).

Jag har fått ett nytt hem som heter Pigges Piratland! Det är jättekul med en massa hoppborgar utomhus - vissa är  5 m höga! Det var lite läskigt första gången jag provade den men nu tycker jag bara att det är jättekul.
Det finns elbilar också som man kan pröva. Mina kompisar här på Sydpoolen har fixat iordning en jättefin körbana precis intill kanalen, men den har jag inte hunnit testa än.

Nu i sommar hoppas jag att så många som möjligt kan komma och besöka mig - jag kommer känna mig så ensam annars. Alla som vill får jättegärna komma och hålla mig sällskap varje dag mellan kl. 09.00 - 19.00.

Nu börjar jag bli lite hungrig. Vi syns snart i Pigges Piratland!

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0