Fars dag i Sydpoolen

Goomorron

På söndag får ni inte glömma bort pappa. För ni kommer väl ihåg att det är fars dag då. Jag, Pigge Pingvin, tror att han (pappa) skulle vilja komma hit till Sydpoolen och bada i äventyrsbadet. För vet ni vad jag tror....alla pappor har det minst lika roligt som ni i vågorna och i rutschbanorna.

Ni kan också tävla om vem som vågar hoppa från högsta hopptornet eller vem som kan simma längst under vattnet utan att gå upp och andas. Det finns massor av skoj att hitta på.
När ni blir hungriga kan ni gå upp till relaxen och äta thaimat (mums!). Sydpoolen har en restaurang en trappa upp från äventyrsbadet, som kanske serverar Södertäljes bästa thaimat. Varför inte prova när ni ändå är här?!

Pappa är ju världens bästa pappa så visst är han värd lite avkoppling också. I Sydpoolen finns relaxavdelningen och så finns också det också en SPA salong. I SPA salongen så kan man boka massa sköna behandlingar, sitta i varmrummet eller värma sig i bastun eller så kan man bubbla och njuta i jacuzzin (en mindre bubbelpool). Det är mycket skönt, vill jag lova. I onsdag så öppnade SPA upp igen med ny ägare och det kommer bli superbra! Kolla mer här.

En gammal bild på min, Pigge Pingvin, gamla pappa


Trevlig helg och glöm inte säga till er pappa att ni älskar honom.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0