Ett ljus i mörkret

Tingeling på er alla!

Sydpoolen är verkligen ett ställe för alla värmediggare nu när det är kallt och väldigt grått ute.
Hur ska vi klara oss på så lite sol!?...T.o.m. jag, Pigge Pingvin som är ganska van vid mörker börjar tycka att det räcker nu. Jag har jättetur som bor i äventyrsbadet Sydpoolen för då kan jag använda allt som finns här för att pigga upp mig. Det finns vattenäventyr i äventyrsbadet, träning i både gymmet och för alla gruppträningfans (bodypump, spinning, vattengympa, pilates, yoga.....och hur mycket mer pass som helst). Gruppträningen är jättekul för då peppar alla deltagare varandra. Jag brukar ju köra barngympa med alla barn som vill vara med på äventyrsbadets strandkant. Det är min favorit!

Sedan finns det ju också en massa andra bassänger som motionsbassängen - där kan alla barn (o vuxna) hoppa från hopptornen om de vill. Varje vardag kl. 11-12 och 14-16 är det garanterat att få hoppa.
Även fast solarier inte är så nyttiga (det var med i tidningarna idag...titta här) så har Sydpoolen 3 st solarier för de som vill sola och bli bruna. Det är bara viktigt att alla vuxna (för du måste vara över 18 år för att sola) solar med måtta. Det kan vi hjälpas åt att påminna alla vuxna om. För om man solar för mycket kan det bli så att man blir jätte, jättesjuk och det vill vi ju inte.

Sedan har vi en underbar SPA salong en trappa ner. Det drivs av en tjej som heter Pia och där hittar man en massa sköna behandlingar (massage...mmmmm) och en jätteskön avdelning med jacuzzi och varmrum och bastu. Titta in på Sydpoolen SPA´s hemsida och läs om alla sköna kurer vettja.

Såhär skönt är det i verkligenheten!


TV4´s nyhetsmorgon börjar nog också tycka det för de tog upp solbristen som ett helt eget klipp. Kika på TV4´s klipp här

Så goooooo, solen. Jag hejjar på att du vinner över molnen på himlen och visar dig redan idag!

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0