Hälsa genom vatten

Hejsvejs killevipp

Jag, Pigge Pingvin, har hört att det skall bli SNÖ!
Det är ju bara november än så länge. Fast jag måste ju erkänna att jag älskar snö. Pingvin och allt som jag är. Jag vet dock att det kan bli svårt för alla föräldrar som åker mycket bil, så till alla mina fans därute....
Var rädd om era föräldrar och berätta för dem att det skall bli oväder.
Här kan ni kolla in det som skrivs om vädret på Aftonbladets hemsida.

Hälsa genom vatten har jag kommit fram till att Sydpoolen -
äventyrsbadet och mitt hem här - står för. Jag vet inte hur många olika artiklar som det finns i tidningar om att vatten är bra för kroppen. Här hittade jag en av många i tidningen Expressen.
Jag är nog lite skadad eftersom jag är så himla mycket i vatten, men jag älskar ju vatten och jag mår så bra när jag får plaska runt och busa - speciellt i äventyrsbadets vågor.

En av mina bästa kompisar slappar i Sydpoolen SPA


Vet ni förresten vad "Hälsa genom vatten" står för mer?
Ordet SPA (känner ni säkert igen) betyder Salus per Aqua och det i sin tur betyder Hälsa genom vatten.
Sydpoolen har haft ett helt eget SPA som heter Sydpoolen SPA. Det skall drivas i egen regi av en jättebra tjej som heter Pia. Läs mer på www.sydpoolenspa.se så kan ni säkert hitta några på julklappstips till mamma.... och till pappa också såklart.

Sydpoolens coola PR sida (http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sydpoolen) kommer det också komma upp lite mer info, men det är mest för vuxna d.v.s. inget skoj att läsa :).

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0