Julfint i Sydpoolen

Hejsvejs Piggare

Nu lyser det verkligen fint här i mitt, Pigge Pingvins, hem äventyrsbadet Sydpoolen. Juleljus och julgranar är uppsatta och lyser stämningsfullt runt omkring i hela badet. Stjärnor sitter uppe och dinglar runt den fina motionsbassängen och det bara osar harmoni i hela badet.
Det minsta jag tänker på nu är äventyrsbus och lek i vågorna men vänta ni bara....det kommer att komma och det snart för....

... det blir Luciadisco!!

Jag skrev ju några rader om det för några dagar sedan men det var bara just då ett litet rykte, men nu är det alltså sant.
Boka upp lördag 12 december i kalender.
Kl. 15 - 18 är det för lite mindre barn och mellan kl. 18 - 21 för yngre ungdomar. Så det betyder att Sydpoolen är öppet lite extra denna lördag. Mycket skoj!
Kolla in hemsidan så hittar du mycket mer info där www.sydpoolen.se.

Den 11 december kl. 08.00 - fredagen innan lucia kommer ett gulligt luciatåg till Sydpoolen och lussar fint. Det är åk 3 från Brunnsängsskolan som kommer och sprider värme och glädje. Det brukar varma hjärtat extra mycket när de kommer och sjunger. Om jag, Pigge Pingvin, skulle vara en hejare på att sjunga så skulle jag absolut hoppa med i tåget.

Jag, Pigge Pingvin, som en "liten" tärna


Om ni har jätteintresserade mammor och pappor så finns det en mängd både tråkigt och rolig info om Sydpoolen på den här sidan http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sydpoolen.

Trevlig helg alla busungar.

Pigg pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0