Det snöar vid Sydpoolen!!

Hej och hallå!

Tänka sig att det har snöat här utanför mitt hem, Sydpoolen, hela dagen. Det märks att det börjar närma sig jul och mys. Det är ju bara några veckor kvar tills första advent. När snön sen ligger kvar ska jag ut och kasta snöbollar och göra snöpingviner. Det är jättekul! Fast sen vill man in och värma sig igen i mitt äventyrsbad. Där är det varmt och mysigt året om.


Nu när det börjar bli ruggigt och kallt ute brukar det vara gosigt att se på en bra film eller serie på tv. Vad brukar du titta på? Jag har hört talas om ett spännande tv-program som går på Nickelodeon på vardagar kl.17.45. Det heter Huset Anubis och handlar om ett gäng kompisar som bor i ett mystiskt hus. Det verkar jättespännande! Och nu kan man faktiskt gå in på Nickelodeons hemsida och tävla om ett buskul besök på Sydpoolen för hela klassen. Wow, det är ett toppenpris!

Tänk om man vore tv-stjärna!


http://08liv24sju.devote.se/blogs/2995614/orutinerad-.htm

http://ohmira.blogg.se/2009/october/gult-ar-inte-fult.html

Här har lite kompisar till mig skrivit om mitt hem, Sydpoolen. Gå gärna in och läs!

Pigg pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0