Höstlov....snart iaf

Måndag morgon v. 42 är det just nu. Hoppas alla är pigga och glada och förväntansfulla inför den nya veckan.
Idag börjar alla nya grupper i babysim, simskolor och vuxensim. Så det kommer vara mycket folk här i Sydpoolen denna vecka. Mycket skoj tycker ju jag.

V. 44 blir det full rulle här i Sydpoolen igen. För då är det HÖSTLOV som vankas. Tänk - en hel vecka utan skolläxor! Vilken lyx.
Av erfarenhet...jag, Pigge Pingvin, har ju varit här i Sydpoolen ett tag nu (5 år) och har lärt mig ett och annat....vet jag att det kommer vara proppat med halvbusiga barn här.

Eftersom jag gillar när det kommer hit barn och busar med mig så har jag fixat en liten present till alla som kommer hit. Men självklart är det ju så att om man busar för mycket så får man ingen present. Som vanligt är det ju bra att läsa och kika igenom Sydpoolens trivselregler. Varför inte lura mamma och pappa till datorn så kan ni läsa igenom dem tillsammans!

Eftersom det är så mörkt och ruggigt ute just nu så har jag ordnat så att alla som kommer och besöker Sydpoolen under höstlovsveckan får en gratis Pigge reflex. Alla föräldrar som också vill ha en reflex får självklart det med. Reflexer är bra för alla oavsett ålder.

Min, Pigge Pingvin, alldeles egna coola reflex



Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0