Bara bra vatten

Äntligen freeeedag!

Nu är dagen då det bara är en dag kvar till lördagsgodispåsen. Har ni några favoriter?
Mina - Pigge Pingvins- favoriter är blå fiskar (har funnits jättelänge) och allt som ser ut som fiskar. Det finns några goda som ser ut som bläckfiskar också. De brukar också få landa ner i min påse. Just nu i oktober månad så tycker jag även att godiset "Rattar" från Ahlgrens bilar är rosa och goda. Så stödjer man en god sak också för lite av pengarna går till bröstcancerforskning.

Ibland måste man få vara lite onyttig även fast jag jobbar och bor i ett friskushus, för Sydpoolen är ju en av Sveriges bästa anläggningar för bad, hälsa och välbefinnande. För alla - stora som små.

Det verkar som att det finns lite risker med att jobba i ett badhus även fast inte jag känt av något och inte heller våra badvärdar.
Allergier i form av astma är det många som verkar få. Södertäljes egna lokaltidning, LT, skrev några rader om detta här som ni kan läsa om. En sak bara som jag - Pigge Pingvin - ber er alla om:
Om ni blir kissnödiga när ni är här och besöker mig - snälla använd Sydpoolens toaletter. För det finns faktiskt en hel del sådana här.

Det här fina vattnet vill vi behålla

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0