Goo mat hela dan

Gomorron alla morgonpiggare!

Äntligen torsdag...och imorgon fredag! Och snart dags för fest...20 års fest!
Jag, Pigge Pingvin, kan inte ens tänka mig att Sydpoolen har funnits här i Södertälje i 20 år. Det är ju urlänge. Jag tycker ändå att Sydpoolen är en ganska fräsch tjugoåring - även fast det såklart märks på vissa saker att vi har några år på nacken.

Men vågmaskinen är fortfarande jätterolig och rutschbanorna är skoj att tävla i och se vem som får bäst och snabbast tid. Sedan finns ju hopptornen med 1:an, 3:an och 5:an (som är lite halvläskig att hoppa ifrån men om du vågar så kommer du känna dig som en kung!).
Strömkanalen är urstark och om du provar att simma emot den så får du verkligen ta i!

En liten kul sak som kommer hända nu i helgen är att restaurangen öppnar upp i relaxen för ALLA som vill äta. Tidigare har relaxen endast varit för alla vuxna vuxna men nu är det dags för barnen att få komma upp och ha mysigt också. Självklart är det fortfarande en mysig, tyst avdelning men det behöver ju alla barn också få uppleva. Bus och skoj i äventyrsbadet och lugnt och tyst i relaxavdelningen - det kan ju inte bli bättre.

Under kalaset (nästa helg 25 - 27 september) så kommer restaurangen ha 20% rabatt på sin goooda thai buffé. Det blir bara 55:- per person och det är ju ingenting. Sydpoolen kommer också ha en massa superpriser och det kommer bl.a. bara kosta 20:- att bada. Min alldeles egna t-shirt kommer bara kosta 20:-.

Min alldeles egna snygga t-shirt. Sorry alla vuxna, den finns bara i barnstorlek.


Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0