Världens drag...

Alltså....var ni här?!
På Sydpoolen i Södertälje menar jag.

Det var världens drag här i helgen! Sydpoolen - mitt, Pigge Pingvins, hem - fyllde 20 år och vi firade i dagarna tre med dunder och brak. Det var jättemycket folk här och jag fick väldigt mycket kramar så jag var alldeles blöt. Men kul var det och de som var här och badade verkade väldigt nöjda och glada.
Hela helgen blev väldigt lyckad och det här hände:

FREDAG 25 SEPTEMBER
På morgonen bjöd Sydpoolen på kaffe till alla morgonpigga kunder. Alla som ville kunde även ta ett gott chokladmynt till kaffet.
eftermiddagen så började vi med att värma upp inför vattendiscot och jag var såklart på plats och gympade tillsammans med alla barn. Det var många som hade hittat till oss och det var jätteskoj.
Men oj så svettigt det var.

Jag, Pigge Pingvin, värmer upp och busar med alla barn.


Barngympaledaren Benita håller igång hela gänget.


På kvällen mellan kl. 17 och 21 så hade vi vattendisco (det hade vi även på lördagen).
Det blev en succé och jag tror att vi kommer köra vattendisco fler gånger. Så ni som missade har chans att komma då. Restaurangen bjöd på vårrullar på stranden och vi hade lite gratisgrejjer som vi delade ut till alla glada barn.

Förväntansfulla discodansare


DJ Jacob stod för musiken.



LÖRDAG 26 SEPTEMBER
Vi fortsatte att dela ut gratis glass (stort tack till GB glass och Sydpoolen)till alla glada barn och jag var så omtyckt av alla och fick så mycket kramar. Jag riktigt mös. Vi hade vattendisco, relaxen var öppen, hade livräddning och tävlingar i motionsbassängen, alla barn från 8 år som ville prova på att dyka med tuber fick göra det och alla vuxna som ville ta några simtag simmade lugnt och skönt i tävlingsbassängen. Alla som ville fick gå en liten tipspromenad med 16 frågor och Sydpoolens historia och det var väldigt uppskattat. Mona - världens bästa projektledare - håller precis idag på och går igenom vilka som svarat rätt. Spännande, för det var riktigt svåra frågor. Jag - Pigge - kunde knappt alla svar.

SÖNDAG 27 SEPTEMBER
Sydpoolen erbjöd alla hurtigbullar GRATIS gruppträningspass med bl.a. bodypump, spinning och abs pass och några morgonpigga var här och hurtade. Prova på dyken för barn fortsatte i motionsbassängen

Det kommer en massa mer historier lite senare och mer bilder som jag - Pigge Pingvin - världens coolaste pingvin kommer lägga upp på min sida på facebook. Jag vill ha massor av fans och kompisar så klicka in på min facebooksida och bli poolare med mig. Då blir jag superglá.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0