Res ända till Sydpoolen!

Tjenixen alla vänner!

Idag är det Onsdag. Onsdag den 3:e februari och Disa och Hjördis har namnsdag. Vilken koll jag har, va? Onsdagar är trevliga dagar tycker jag. Då börjar dagen oftast med att jag (efter frukosten såklart) pratar lite med simlärarna, som ska lära en massa skolbarn att simma. Sedan brukar jag underhålla mig med att hålla ett öga på allt annat som händer här under dagen. Vattengympan har precis börjat och sedan blir det lite Bodypump och sen mera simskola. Puh, det är mycket att göra när man är en så viktig pingvin som jag!



Snön yr utanför fönstrena här på Sydpoolen. Jag har absolut ingen lust att gå ut idag. Börjar längta lite efter solen och värmen. Det är i alla fall skönt att man bor på ett ställe som är varmt och tropiskt året om. Nu när det är så kallt här i Sverige brukar många resa bort på solresor. Tidiningarna skriver om alla möjliga mysiga ställen man kan åka till i sina resesidor. Men vem skriver om varma och roliga Sydpoolen? Det kanske låter som om det är kallt här, men det är det absolut inte! Kom och känn själv. Det är också mycket billigare än att flyga iväg någonstanns.

Här är det varmt och jätteskönt att bada!


Snart är det ju dax för de tropiska veckorna också!! Ni har väl bokat in det i era kalendrar? Då kommer det verkligen vara som att resa långt bort. Fast man bara reser till till Södertälje och Sydpoolen.

Pigg Pigg!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0