Bada på skoltid...

Godagens alla gosiga!!

Idag har det börjat snöa en massa igen. Tycker att det kan vara ganska trevligt och mysigt. Fast i tidningarna kallar de snön och blåsten ett oväder. Hur kan något vara oväder? Snö och blåst är väl ett väder? Tokigt!
Jag tycker det är fint med snö! I Södertäljes egna tidning, Länstidningen, har de fina läsarbilder på hur vacker staden blir om vintern. Gå gärna in här och kika.

Snöbollskrig någon?


Hur som helst har det i alla fall kommit en och annan badsugen och hälsat på idag. Det kom faktiskt en hel skolklass och åkte rutschkana med mig idag. Jag tycker du ska tipsa din lärare om att man kan komma hit till Sydpoolen och bada på frilufsdagen. Det är jättekul och att simma är bra för hela kroppen! Det blir även billgare om man är många!

Hoppas vi syns! Nu ska jag hjälpa mina vänner att planera de tropiska veckorna som startar den 4 mars. Det kommer bli jättehäftigt.

Pigg Pigg!!


PS. Kolla in de här bloggarna som har varit och hälsat på hos mig på Sydpoolen:

http://jenipen.blogg.se/2009/december/sydpoolen-och-filmkvall.html
http://fotoavoss.blogspot.com/2010/01/sydpoolen.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0