Kan Pingviner spela basket?

Hej svejs, stora och små vänner!

Oj oj, oj! Nu är det det full rulle här på Sydpoolen igen. Alla är goa och glada efter att ha varit lediga under julen. Denna vecka startar alla våra kurser för stora och små vattenälskare! Simskolor, babysim, vattengympor och vuxensim. Det är jättekul att vara mig, Pigge Pingvin, just nu när så många härliga människor kommer och hälsar på.

Det är sååå roligt med kramgoa vänner!


Simning är ju en jättekul och spännande sport. I helgen hade Södertälje SimSällskap tävlingar här hos oss och jag hörde att alla var hur duktiga som helst. Annars tycker jag faktiskt att basket är kul! Det trodde ni inte va? Att en Pingvin gillar basket? Jodå, fast det är mest roligt att titta. Jag är så kort och jag är så dålig på att hoppa.
 
Här i staden där jag bor, Södertälje, finns det massor av folk som gillar basket. Vi har kanonbra lag! Klubben heter SBBK och nu på lördag (23/1)  är det spännande match. Södertäljes damlag, Telge, möter 08 Stockholm. Wow, det skulle man vilja se! Sydpoolen är faktiskt med och sponsrar lite dennna match.
Gå in på SBBK's hemsida www.sbbk.se för att läsa mer!

Nu ska jag hjälpa mina badvaktskompisar att starta vågorna i äventyrsbadet!
Missa inte min blogg imorgon för då ska jag berätta om något kul som händer nästa helg...

Pigg Pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0