Pigge i tropikerna

Måndag - tjoho för måndag.

Jag, Pigge Pingvin, vet att det är jättemånga därute som inte tycker om måndagar men jag gillar det jättemycket.
Då kommer alla mina kompisar som varit lediga på lördagen och söndagen tillbaka och berättar om sina roliga helghändelser. Det brukar även komma en massa skolbarn hit till Sydpoolen. För alla er som inte visste det så kommer alla skolbarn i hela Södertälje kommun till Sydpoolen för att lära sig simma. Just nu är det alla barn i årskurs 2 som kommer och Sydpoolens duktiga simlärare lär dem allt de kan. De är så gulliga och vad snabbt de lär sig! Jag blir alltid lika imponerad av alla barn som kan lära sig så snabbt.

HAR NI SETT MIN NYA KOSTYM?
Jag tror att jag, Pigge Pingvin, skvallrade lite under december om vad som skall hända här i äventyrsbadet Sydpoolen nu under våren med start på sportlovet. Det kommer bli ett hejdundrade kalas för vet ni....jag, Pigge, skall till TROPIKERNA!

Alltså egentligen inte på riktigt för det som kommer att hända är att hela äventyrsbadet Sydpoolen kommer att förvandlas till tropikerna! Så alla vi som är hemma och inte har bokat någon utomlandsresa skall kunna åka på HEMESTER till SYDPOOLEN. Det blir ju jättemycket billigare att åka till Sydpoolen i Södertälje för en familj på 2 vuxna och 3 barn betalar bara 280:-. Detta kommer bli superhäftigt så skvallra för alla du känner att v. 9 startar Sydpoolen sin coola tropiksatsning. Kom ihåg var du läste det först!

Jag är också jättenöjd för jag har fått en massa roliga förklädnader...här är jag i Thailand.



Glöm inte att komma in till min blogg och läsa mer - för jag lovar - det kommer mera!

Pigg pigg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0