Simning tränar hela kroppen.

En mer skonsam och kalorislukande motion än simning finns helt enkelt inte. Så skriver tidningen I Form. Tänk dig vad vältränad jag är då! Jag som simmar nästan varje dag. Framförallt är det kanonkul med simning och efteråt kan man alltid unna sig en stund i bubbelpoolen eller i bastun. Nu när det är sommar tycker jag också man ska passa på att simma i havet eller sjön. Svalkande och skönt!

Simning är en mycket skonsamt och effektiv sätt att träna. Skaderisken är minimal och du tränar även upp din smidighet, framförallt genom bröst- och fjärilsim. Alla stora muskelgrupper tränas vid ett simpass. Jag tycker också man blir härligt avslappnad av simning - blodcirkulationen kommer igång och det slappnar av musklerna.

Simma är kanonbra träning.



Här på Sydpoolen har vi simkurser för stora och små. Både Nybörjar- och Fortsättningskurser. Vi startar vecka 34 och det går bra att boka sig redan nu! Gå in på vår hemsida www.sydpoolen.se för mer information eller ring vår kundtjänst på 08 554 428 00.

Det går ju självklart även bra att komma och simma själv i någon av våra motionsbassänger. Vi har öppet mellan 06.30 - 21.00 på vardagar och 09.00 - 18.00 på helger. Välkomna!

Pigg Pigg!!


Tips på artiklar om simning som träningsform:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article264059.ab

http://iform.se/traning/traningsprogram/simma-ifran-fettet
http://iform.se/amne/simning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0