Tropisk värme mitt i Södertälje!

Hejsan alla vänner!

Nu är det ääääntligen sportlov!! Jag hoppas att ni passar på och vilar er från läxor och hittar på massor av skoj denna vecka. Här på Sydpoolen har vi en massa bus och kul för dig och din familj så jag tycker att ni ska ta och titta förbi.

Om bara två dagar, torsdagen den 4:e mars,  startar de tropiska veckorna. I förberedelse för detta vet jag att mina vänner har städat, pyntat, planerat och grejat i flera veckor. Jag, Pigge Pingvin, har såklart också hjälp till så gott jag kan. Igår var jag bland annat på promenad i Södertälje Centrum. Jag och mina vänner delade ut information om de tropiska veckorna så ingen skulle missa att man kan komma hit och värma sig i snöyran. Här har vi det alltid varmt och skönt! Idag tänkte jag ta pendeltåget till Stockholm så att alla där också får reda på det. Spännande! Jag har aldrig åkt pendeltåg förut. Mina vänner tar nog med sig sin kamera så imorgon kanske jag har bildbevis på mitt äventyr.

Vår relaxavdelning har haft stängt här ett par dagar för lite upprustning. Oj, vad fint det blev! Ni måste komma och titta. Man blir riktigt sugen på att sätta sig i bubbelpoolen och ta en ångbastu.

Varmt och skönt i ångbastun med vänner.


Nej, nu måste jag förbereda mig för min tripp till Stockholm. Hoppas vi ses i veckan!
Pigg Pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0