Skateboardinvigning 22/8

Snart smäller det!

Snart är det dax!

Dax för skateboardrampen här i stan Södertälje att  invigas.
Och det bästa av allt är att rampen ligger precis i anslutning till mitt, Pigge Pingvins, hem, äventyrsbadet Sydpoolen!

Så alla badsugna skateare kommer ha väldigt nära till allt de tycker är skoj.
Hoppas Södertäljes alldeles egna tidning, Länstidningen, skriver något om det.
Jag har redan sett några som har varit ute och testat banan. Den ser lite läskig ut, tycker jag. Det är väldigt imponerande att titta på när de kör.

Imorrn är det surströmmingspremiär. Inte för att jag, Pigge Pingvin, tycker att det är så gott - jag föredrar ju färsk fisk. Helst så färsk som möjligt. Men om det inte fanns någon annan mat än surströmming skulle det säkert gå ner ändå.
Aftonbladet har gjort ett test om vilken strömming som är godast. Här kan ni läsa lite om det - tror att man måste vara medlem bara men det fixar ni lätt.

Glöm inte bort att vi här på Sydpoolen har en jättegod thai restaurang en trappa upp från äventyrsbadet. De serverar buffé med en massa smask.



Pigg pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0