Livrädda Pigge Pirat

Tjoho för fredag!

Visst är det någon visst med fredagar ändå.
Om man har varit snäll så kanske mamma eller pappa ger en lite extra gott - oftast brukar det bli lördagsgodis men jag, Pigge Pirat, brukar även få något extra på fredagar. Det jag uppskattar mest är nog en extra, fet god sill och kanske även en bläckfisk :).

Idag och alla andra dagar här i mitt hus Sydpoolen i Södertälje, kan du GRATIS få lära sig bad- och båtvett.
Mina trevliga badvärdar (de är de som har snygga orangea tröjor) hjälper till ute i motionsbassängen här.
Bad- och båtvett är jättebra att lära sig!

Det kan t.ex. handla om hur du skall simma
- skall du simma rakt ut eller simma längst stranden?
- vad är bra att veta när duska hoppa ner i vattnet från en brygga?
- får du skoja om att du behöver hjälp?

Om du vill kan du även prova på livräddning. Badvärdarna har plockat fram dockor och alla intresserade - även mamma och pappa - kan prova att utföra mun-mot-mun metoden dvs. hjärt- och lungräddning. Det är en läran du bär mer dig resten av dig liv!

Alla övningar som ingår i alla simmärken kan du prova här i mitt hus Sydpoolen i Södertälje.
Så kom och prova!



Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0