Sill é gott

Gomorron alla barn

Idag skiner solen på Pigges Piratland och midsommarafton närmar sig med stormsteg.
Jag, Pigge Pirat, kommer ta lite ledigt då och stänga mitt Piratland. Hela äventyrsbadet och Nautilus Gym och motionsbassänger och bubbelpooler kommer jag också stänga.

Jag tänkte passa på att äta en massa sill, så när ni kommer och hälsar på mig dagen efter på midsommardagen kommer min mage vara extra rund och go att klappa. Piratlandet öppnar igen på Midsommardagen kl. 09.00 sharp. 

Just nu så sitter jag och tittar på alla barn som lär sig simma i Pigges Sommarsimskola. Vad duktiga alla är! Jag är så imponerad - snart kommer simeleverna vara bättre än mig på att simma.

Om jag skall erkänna något så är det faktiskt att jag inte är så duktig på att simma - i alla fall inte ovanför vattenytan.
Jag är mycket bättre på att dyka ner och simma under vattenytan.

Här är jag - Pigge Pirat - tillsammans med två duktiga tjejer, i plurret.


Nu skall jag ladda för Piratteatern som kommer att ha show kl. 11.00.

Pigg pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0