Simma för livet

Hej hopp alla simgrodor

Ni vet väl att det är jätteviktigt att lära sig simma.
Jag  som mjuk och bullig pingvin, lärde mig simma redan när jag var jätteliten. Men de som inte haft chansen att simma som små har alltid chansen att lära sig. Sydpoolen erbjuder faktiskt kurser för vuxna i både nybörjarbröstsim och crawlkurser. En av mina bästa kompisar kör stenhårt med några i crawlkurs fortsättning och hon säger att de är jätteduktiga. Men de har ju börjat från början de med och tränat sig i form.
Om du känner någon som känner sig lite osäker så tipsa om Sydpoolens vuxensim - lärarna är jättebra och jättesnälla jag lovar.

Simskola finns det också för ALLA barn. Sydpoolen har allt att erbjuda både små småttingar från 3 månader till större barn. Babysim, minisim, simskola, syskonsim är lite av det som finns. Om du sen märker att det är ju faktiskt jättekul med vatten och du vill lära dig simma fler simsätt så finns alltid SSS - Södertälje SimSällskap.

Såhär glad blir man av vatten :)


Såklar är det även viktigt att lära sig simma pågrund av att livräddning är viktigt att kunna. Tänk om ni har en kompis som landar i vattnet och gör illa sig eller får kramp (= muskler som drar ihop sig och gör ont) som ni måste rädda. Kolla in mer på den här sidan http://www.sls.a.se/.
När Sydpoolen fyllde 20 år hade vi en livräddningsuppvisning. Kolla in den här vettja.

Allt om simning i Sydpoolen och lite till kan du läsa om på Sydpoolens hemsida.
Här kan ni se vad alla de medlemmar på Allt för föräldrar undrar om Sydpoolen (det står lite kul om barnsim där).

PS. Glöm inte bort den häftiga pirathoppshowen på lördag kl. 14.00. För att kunna hoppa simhopp måste man lära sig simma innan, glöm inte det!

Pigg pigg!!

Kommentarer
Postat av: olatidman

haha härlig bild!

2009-11-11 @ 13:23:14
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0