Inte bara superhjältar kan rädda liv...

Hallååå där ute i kalla Sverige!!

Här hos mig på Sydpoolen är det varm och skönt i alla fall. Jag och alla mina vänner har haft massor att göra idag. Vi är ganska många människor (och en pingvin) som grejar och donar här hela dagarna, det kanske man inte tänker på. Vi har receptionstjejerna, badvaktisarna, kontorsnissarna, simlärarna, gyminstruktörerna, gruppträningsledarna, driftgubbarna och de duktiga tjejerna och killarna som städar. Jag hoppas jag inte glömde bort någon nu, då kanske de blir ledsna. Alla vi är som en enda familj och har jättekul. Fast det är klart att det är så roligt när man är i ett äventyrsbad hela dagarna!

På ett bad är det viktigt att man är duktig på livräddning. Alla mina poolare här är jätteduktiga! Nu finns det också möjlighet för dig och dina kompisar i skolan att komma hit och lära er livräddning i vattnet. Det är något alla borde kunna, tycker jag. Så prata med fröken eller magister så får de ringa hit till mig. Mamma och pappa kan också gå Livräddande första hjälpen för barn, så kommer hela familjen att vara proffs på att rädda liv. Som superhjältar!


Räddaren i nöden!


Innan jag lägger undan datorn för idag vill jag bara påminna om de tropiska veckorna som startar 4 mars. Det ska bli sååå kul! Sen vill jag skvallra lite för jag har hört talas om att Sydpoolens hemsida ska få en liten makeover snart. Spännande!

Vi syns i vågorna!
Pigg Pigg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0