Pigge tar "Vattenprovet"

Tatatatattaaaaa!

Jag, Pigge Pingvin i äventyrsbadet Sydpoolen presenterar Simkunnighetens Dag!
Lägg nu till lördag den 30 januari direkt i din kalender så du inte missar den dagen. Vi har jättemycket saker du kan göra då.

Simkunnighetens dag arrangeras faktiskt över hela Sverige i jättemånga simhallar och badhus och äventyrsbad. Mitt hem Sydpoolen är en av många simhallar där simkunnigheten uppmärksammas extra mycket. Prova bl.a. på att ta Vattenprovet - ett simmärke som bevisar att du är simkunnig. För det vet du väl - för att kunna busa och stoja i äventyrsbadet behöver man först lära sig att simma så det inte händer någon olycka.
Tänk som jag och respektera alltid vattnet.

Svenska Simförbundets snygga simmärke "Vattenprovet"



Sydpoolens schema lördag 30 januari 

Kl. 10.00 - 11.00 Livräddningsdemonstration

Kl. 11.00 - 14.00 Märkestagning/Simteknik

Kl. 13.00 - 15.00 Märkestagning

Kl. 14.00 Spektakulär Skämthoppshow -
kolla in klippet på Sydpoolens Youtubesida

Kl. 14.30 Möjlighet att prova på Simhopp

Säg till mamma och pappa att det är jättebra att komma till Sydpoolen den här dagen.
Jag tror att du kommer hinna med att bada lite i äventyrsbadet också.

Pigg pigg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0